Лого Roundcube
Загальні відомості Персональні налаштування Теки і фільтри Фільтр спаму Список контактів Автовідповідач Зміна пароля Інше
Фільтр спаму

Спам є чи не найбільшою проблемою користувачів електронної пошти. Він не просто дратує нав'язливою рекламою і забиває поштову скринку, зі спамом розсилається шкідливе програмне забезпечення (malware) та фішингові повідомлення.

Ніколи не відкривайте вкладення і не клікате на посилання у листах, які прийшли від невідомих відправників!
Такі листи краще взагалі не читати і одразу видаляти!

Поштові сервери використовують різні засоби боротьби зі спамом. Зокрема, спам-детектор spamassassin до теми листів, які він вважає спамом, додає мітку (тег), наприклад, [***SPAM***] (різні сервери можуть додавати різні мітки). За цією міткою спам-повідомлення можуть бути автоматично відфільтровані (див. розділ "Теки і фільтри").

Спочатку слід створити теку, куди будуть переміщуватися листи, помічені як спам (мал.9). Рекоменується назвати цю теку "SPAM" (причину буде пояснено нижче).


Мал.9. Створення теки SPAM

В налаштуваннях "Параметри" -> "Особливі теки" для спаму вибираємо щойно створену теку SPAM (мал. 10).


Мал.10. Тека для спаму

Потім створюємо фільтр. В якості критерія (Rules) обираємо "Тема" - "містить" і вводимо мітку, яку додає до теми spamassassin: [***SPAM***]. В якості дії (Actions) вказуємо "Перемістити до" і обираємо теку SPAM (мал. 11).


Мал.11. Фільтр для спаму

Після збереження фільтра всі повідомленняб помічені як [***SPAM***] будуть автоматично переміщуватись до теки SPAM.

Не реомендується в якості дії обирати "Відхилити повідомлення" чи "Видалити повідомлення", оскільки іноді повідомлення можуть бути помічені як спам помилково.

Спам-детектор spamassassin використовує алгоритм bayes, здатний до навчання. Якщо спам-повідомлення не було помічене, потрібно вибрати це повідомлення і у верхній панелі Roundcube клікнути на іконці "Спам". Лист буде переміщено до теки SPAM (для навчання налаштовано саме цю назву теки), і spamassassin проаналізує вміст листа для подальшої роботи.

Якщо якийсь лист було помічено як спам помилково, слід вибрати цей лист у теці SPAM і у верхній панелі Roundcube клікнути на іконці "Не спам" ("Not junk"). Лист буде переміщено з теки SPAM до вхідних, і spamassassin проаналізує вміст листа для подальшої роботи.